Początek roku to zwykle czas, w którym postanawiamy zabrać się solidnie do pracy. Kupujemy nowy kalendarz, zapełniamy go celami na ten rok i rozpoczynamy ich realizację. Często podejmujemy też postanowienia, że zabierzemy się w końcu porządnie za promocję firmy i kwestie marketingowe. Zanim jednak zarwiemy noc przy wykonywaniu logo i zamówimy tysiąc długopisów, zastanówmy się przez chwilę, co tak naprawdę chcemy reklamować, w jaki sposób i komu. Jeżeli docelową grupą potencjalnych klientów ma być niemal każdy, rzeczywiście możemy postawić na tanie i ogólnodostępne materiały. W końcu chcemy trafić do jak najszerszego grona, dlatego warto zamówić taki pakiet specjalnie na targi, wystawy czy festyny. Długopisy, balony, ulotki sprawdzą się wówczas doskonale. Świetnym pomysłem są też cukierki z firmowym logo – mało kto odmówi sobie odrobiny przyjemności, a koszyk z krówkami zachęci do przystanięcia na chwilę przy stoisku. Warto jednak skupić się także na drugiej, równie ważnej grupie odbiorców – partnerach biznesowych. To dla nich dedykowane są gadżety biznesowe i zazwyczaj powinny być one wyższej jakości, ciekawe i intrygujące. Zwykłe białe kubki z własnym logo może zaoferować każdy – postarajmy się zatem, by nasz produkt wyróżniał się, stanowił dobrą reklamę i nawiązywał do działalności firmy. W tym wypadku gadżety trafiają w ręce wymagających osób, które nie zadowolą się byle czym. Skoro niemal każdy produkuje własne kubki, może postawmy na bidony reklamowe? Możemy umieścić na nich logo oraz adres strony internetowej. Ich koszt jest stosunkowo niewielki, a taki prezent docenią wszyscy ze względu na jego praktyczność i wygodę użytkowania. W ten sposób pokazujemy także, że zależy nam na opinii osób aktywnych fizycznie, uprawiających sporty lub turystykę, bardziej świadomych ekologicznie. Poprzez dołączenie do bidonu odpowiednio zredagowanej ulotki możemy nawiązać do prozdrowotnego stylu życia oraz coraz popularniejszego trendu proekologicznego. Bidony na wodę, bawełniane torby, długopisy z recyklingu – wszystkie te gadżety pokazują, jak bardzo zależy nam nie tylko na wynikach sprzedaży, ale również dbałości o naszą planetę. W ten sposób możemy wyróżnić się na tle pozostałych firm. Bardziej złożoną sprawą jest organizacja kampanii reklamowej – w tym wypadku najlepiej zatrudnić specjalną firmę, która pomoże ustalić całą strategię, ułoży hasła, zaprojektuje gadżety. Jest to rozwiązanie kosztowniejsze, ale w dłuższej perspektywie opłacalne – dzięki temu możemy liczyć na gotowe i spójne rozwiązania oraz profesjonalizm. Jeżeli dopiero zaczynamy rozkręcać działania marketingowe w naszej firmie warto wybrać ludzi doświadczonych, znających specyfikę branży oraz najnowsze trendy. Nie szukajmy na siłę oszczędności, bowiem może się okazać, że są one tylko pozorne – wprawdzie zaoszczędzimy 300 zł na produkcji reklamowych gadżetów, ale otrzymamy produkt o niskiej jakości, niespełniający naszych oczekiwać czy wręcz wadliwy lub budzący przede wszystkim śmiech i politowanie – a nie tego oczekujemy przecież od reklamy!